OFF PROGRAM

OZVĚNY BAROVÉHO DIVADLA

Ozvěny barového divadla jsou scénickým koncertem v hudebním aranžmá Davida Hlaváče a režii Diany Šoltýsové složený převážně z písní z jejích inscenací upravených pro tuto příležitost.

Repertoár tvoří zejména lidové písně v dynamické zmodernizované vícehlasé úpravě, jež odrážejí Šoltýsové zájem o osudy žen ze srdce Evropy během dějinných zvratů minulého století. V textech tak uslyšíte obraceni se ke krajině jako domovu a němému pozorovateli lidských osudů, svědectví o obtížích života, touhu po lásce či obavy z blízko znějících válečných bubnů.

A též pestrou směs jazyků coby doklad rozmanitosti našeho regionu i jeho dějin, vedle češtiny, moravských nářečí a slovenštiny zazní též romština, polština, němčina, ruština či hebrejština.

Ozvěny mohou být dle dohody samostatným vystoupením stejně jako doprovodem vašich akcí, například happeningů, premiér, festivalů či vernisáží. Obsah i délku umíme připravit na míru vašim potřebám, domluvit se lze i na nazkoušení písně či znělky přímo pro vaši událost.

NEVĚSTY

Patetický blázen alias Natálie Košková studentka pražské AVU, spolupracuje se spolkem DIDIART již delší dobu a většinou se podílí na výstavě děl a performance živě v prostoru. Náš spolek podporuje mladé umělce a vzhlíží k výtvarnému umění.

2023

Výstava v prostorách Akademie výtvarného umění – Natálie ve spolupráci s Karolínou Schön (také studentkou AVU) odhalila její roční pozorování a dokumentování Krvavé svatby, navíc odhalí jejich vnímání Lorcova díla v blízkém roce v podobě krátkého filmu. Natálie usiluje o propíchnutí bublin a navázání bližšího kontaktu výtvarného umění a divadla.

2021

Výstava v Žižkovském divadle Járy Cimrmana

Výstavní a performativní sdělení Natálie Koškové a Josefa Kováře – dvou studentů pražské AVU a brněnské FAVU se uskutečnilo koncem roku 2021 v prostorách Žižkovského divadla Járy Cimrmana v Praze. Tito dva studenti využili k instalaci fotografie přední české foto dokumentaristky Jarmily Štukové, která nafotila představení Vyhnání Gerty Schnirch a HANA. Niterně je zasáhla nespravedlivost, strach a úzkost, snažili se je dále rozšířit k divákům, které volně zapojili do společných interakcí.
V celkové atmosféře se zvuky, instalací a jejich výrazy se vše projevilo v divadle takovou atmosférou ve které se nikdo nemohl ani nadechnout a díky tomu se podpořil ještě silnější zážitek z představení.